EdUCATIEVE tECHNOLOGIE
Als Adviseur Educatieve technologie ben ik altijd op zoek naar de voordelen van technologie in het onderwijs en hoe ik ze op een laagdrempelige manier kan implementeren.
Klik op de knop om naar de blog te gaan over mijn eerste jaar in EdTech en wat ik allemaal heb geleerd, ontwikkeld en gedeeld.
Workshop Portfolio
Hieronder vind je een overzicht van de workshops die ik heb gegeven als Adviseur Educatieve Technologie & Mediacoach. Het zijn vaak praktische workshops waarin je zelf aan de slag gaat met de toepassingen van technologie binnen je eigen les of het onderwijs. Gekoppeld aan theorie, maak je meteen een product voor in je eigen lessen. Als je graag zelf 1 van de workshop wil volgen, dan kom ik graag naar je toe! Stuur me een berichtje voor meer informatie.
Digitale tools & multimedia learning
Gebruik digitale tools en de cognive theory of multimedia learning om je lessen efficiënter, toegankelijker of leuker te maken.
Augmented Reality
Leer hoe toegankelijk AR kan zijn; Maak je eigen holopresenter of projecteer 3D bestanden in de ruimte.
Virtual Reality
Leer hoe je interactieve VR ervaring maakt van een bestaande omgeving, met niets anders dat je telefoon.
Digitaal ontwerpen
Leer hoe je je lesmateriaal anders kunt vormgeven met Canva, AR, of mini websites.
Robotisering en Digitalisering
Welke effecten heeft Artificial intelligence op het onderwijs en het toekomstig werkveld? Hoe kunnen we dit op positieve wijze benutten.
Computational Thinking
De werknemers van de toekomst hebben een probleemoplossend vermogen nodig, computational thinking geeft je de handvatten.
Gamification & Serious Gaming
Leer meer over de kracht van Gamification en maak een (escape) game van je lesstof en gebruik deze om formatief te toetsen en leerlingen te motiveren.
Minecraft Edu
Ga aan de slag met Minecraft Education Edition. Leer de basis en speel de escaperoom om al lerende kennis te maken
Geschreven lesmateriaal
Capture the flag
Programmeerworkshop
Computational thinking
Met deze racebaan kunnen leerlingen competitief een weg programmeren naar het midden. Zij oefenen computational thinking vaardigheden; abstractie, patroonherkenning en decompositie.
Conona en vaccinaties
Onderzoek met de Sphero bolt
Onderzoeksvaardigheden
Met behulp van een Sphero programma zien leerlingen wat voor invloed vaccinaties hebben op overdraagbare ziekten zoals corona. Zij onderzoeken wat social distancing, de vaccinatiegraad en werking van het vaccin van invloed hebben op verspreiding.
Leertraject in spelvorm
Maak kennis met duurzaamheid
3 lessen met verdieping
Leerlingen maken kennis met duurzaamheid middels 3 spelactiviteiten, en kunnen daarna verdiepen met 3 verschillende verdiepingsmodules.